Skąd i dlaczego pojawił się “trend na trendy” i jak wpływa na rzeczywistość rynku mody? Jak obserwować i rozumieć trendy oraz wdrażać wiedzę o przyszłości do swojej praktyki projektowej? Podczas kursu poznasz historyczne, kulturowo-społeczne i ekonomiczne podłoże wiedzy o trendach oraz nauczysz się wyodrębniać i analizować tendencje w skali makro- (o globalnym, społecznym charakterze) jak i mikro (lokalne, wyrażone w języku mody). Dowiesz się, jak stosować wiedzę o trendach w praktyce i posługiwać językiem wizualnym, niezbędnym w procesie komunikacji z klientem / odbiorcą twoich projektów.
Co zyskujesz?
- Ugruntowaną wiedzę o trendach (genezie pojęcia, dynamice, rozwoju) o wszechstronnym zastosowaniu;
- Konkretne i niezbędne w pracy projektanta/twórcy mody narzędzia pracy z trendami (mapy trendów, scenariusze przyszłości, analiza kulturowa, różne metody researchu i tworzenia moodboardów);
- Umiejętność posługiwania się językiem wizualnym w komunikacji z klientem / odbiorcą twoich projektów;
- Świadomość społeczno-kulturowych mechanizmów zmiany;
- Umiejętność analizy, obserwacji i przewidywania trendów.
Dla kogo?
Dla wszystkich, którzy modę tworzą (projektantów, konstruktorów, stylistów) jak i ją komunikują (dziennikarzy, blogerów, animatorów, specjalistów od marketingu i PR), chcących rozszerzyć i uporządkować swoją wiedzę o trendach. Oraz dla wszystkich zainteresowanych planowaniem własnej drogi zawodowej i chcących świadomie uczestniczyć w rynku mody.
Zajęcia będę miały charakter praktyczno-teoretyczny, wraz z analizą trendów w oparciu o wybrane zagadnienia i zastosowaniem pakietu narzędzi analitycznych, badawczych i wizualnych.
Osoba prowadząca: AGATA KIEDROWICZ
TERMIN II: 2 i 16 WRZESIEŃ (sobota)
CYKL 2 spotkań / 16 h lekcyjnych
GODZINY: 9:00-16:00 z przerwą na lunch 12:00-13:00
560.00 ZŁ / kurs